V prvé řadě je třeba uvést, že je nutné umět kolo ovládat, ať už je s motorem, nebo bez. Bez základních zkušeností s technickou jízdou v terénu se na traily raději bezhlavě nevrhejte a věnujte se chvíli tréninku.
Většina bikeareálů je na eMTB připravena a nabízí i nabíjecí stanice. Naprostou výjimkou jsou u nás Rychlebské stezky, kde vjezd e-biků úplně zakázali kvůli úpravě terénu - s podobnými omezeními je potřeba i do budoucna počítat a respektovat je.
Jinak není lovení trailů na horském elektrokole zapovězeno. Kolo s motorkem má v terénu své plusy i mínusy. Určitě to není záležitost pro flákače. Do kopce budete muset vyšlapat tak jako tak, motor vám jen zkrátí výjezd. V horách se pak obejdete bez nutnosti použít lanovku. Pořád ale platí, že kdo nešlape, nejede.
Celoodpružená horská elektrokola si poradí s náročným a technickým terénem plným kořenů i rock garden. Počítejte ale s tím, že s vahou něco málo přes 20 kg nebude elektrokolo stejně agilní jako klasický bike a bude trochu těžkopádnější. Že se s ním dá ale i tak užít spousta zábavy, dokazuje spousta videí.
Pozor si dejte jen na průjezdy bahnem nebo vodou. Ačkoliv není problém vyjet za deště, v případě navlhnutí řídící jednotky se vám odpojí elektronika a došlapat domů budete muset jen za své. Stejně tak musíte myslet na dobíjení baterie.
Pokud si chcete vyzkoušet, jak se takový bike v terénu chová, navštivte půjčovnu elektrokol KTM na Čeladné a poznejte Beskydy ze sedla.